آیا از نشانک گذاری دستی هر برگه ای که می خواهید برای بعد ذخیره کنید خسته شده اید؟ جلوترش رو نگاه نکن!

مرحله 1: مرورگر خود را باز کنید

ابتدا مرورگری را که می‌خواهید همه برگه‌ها را در آن نشانک کنید باز کنید. ما از کروم، اج، فایرفاکس و سافاری به عنوان نمونه استفاده خواهیم کرد، اما این مراحل باید برای اکثر مرورگرهای دیگر نیز کارساز باشد.

مرحله 2: مدیر نشانک ها را باز کنید

سپس، مدیر نشانک‌ها را برای مرورگر خود باز کنید. در کروم، می‌توانید این کار را با کلیک روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر و سپس انتخاب «نشانک‌ها» از منوی کشویی انجام دهید. در Edge، می‌توانید روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، سپس «نشانک‌ها» را از منو انتخاب کنید. در فایرفاکس، می‌توانید روی نماد منو در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، سپس «نشانک‌ها» را از منو انتخاب کنید. در سافاری، می‌توانید روی منوی «Safari» در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید، سپس «نشانک‌ها» را از منوی کشویی انتخاب کنید.

مرحله 3: برگه هایی را که می خواهید نشانک گذاری کنید انتخاب کنید

هنگامی که در مدیر نشانک‌ها قرار گرفتید، با کلیک بر روی دکمه «انتخاب همه» در بالای پنجره، همه برگه‌هایی را که می‌خواهید نشانک‌گذاری کنید، انتخاب کنید. همچنین می توانید با کلیک کردن بر روی آنها، برگه های جداگانه را انتخاب کنید.

مرحله 4: یک پوشه جدید ایجاد کنید

در مرحله بعد، با کلیک بر روی دکمه “پوشه جدید” در بالای پنجره، یک پوشه جدید در مدیر نشانک های خود ایجاد کنید. به پوشه نامی بدهید که برگه هایی را که نشانه گذاری می کنید، توصیف کند، مانند «برگه های فعلی» یا «مرجع».

مرحله 5: برگه ها را در پوشه بکشید و رها کنید

اکنون، برگه های انتخاب شده را در پوشه جدیدی که ایجاد کرده اید بکشید و رها کنید. باید مشاهده کنید که برگه ها از لیست نشانک های اصلی ناپدید می شوند و در پوشه جدید ظاهر می شوند.

مرحله 6: نشانک های خود را سازماندهی کنید

هنگامی که همه برگه ها را به پوشه جدید منتقل کردید، می توانید آنها را هر طور که دوست دارید سازماندهی کنید. می‌توانید زیرپوشه‌ها را اضافه کنید، برگه‌ها را جابه‌جا کنید، و نام‌های توصیفی به آن‌ها بدهید تا بعداً آنچه را که نیاز دارید راحت‌تر پیدا کنید.

مرحله 7: برای چندین مرورگر تکرار کنید

اگر می‌خواهید همه برگه‌ها را در چندین مرورگر نشانک کنید، این فرآیند را برای هر مرورگری که می‌خواهید نشانک کنید، تکرار کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید همه برگه‌ها را در Chrome و Edge نشانک کنید، باید مراحل را برای هر دو مرورگر دنبال کنید.

مرحله 8: از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنید

برای سریع‌تر کردن فرآیند، می‌توانید از میانبرهای صفحه کلید برای باز کردن مدیر نشانک‌ها و ایجاد پوشه‌های جدید استفاده کنید. در اینجا چند میانبر معمولی صفحه کلید برای هر مرورگر آورده شده است:

  • Chrome: Ctrl + Shift + B (Windows/Linux) یا Command + Shift + B (Mac) برای باز کردن مدیر نشانک‌ها و Ctrl + Shift + N (Windows/Linux) یا Command + Shift + N (Mac) برای ایجاد یک پوشه جدید.
  • Edge: Ctrl + Shift + B (Windows/Linux) یا Command + Shift + B (Mac) برای باز کردن مدیر نشانک‌ها و Ctrl + Shift + N (ویندوز/لینوکس) یا Command + Shift + N (Mac) برای ایجاد یک پوشه جدید.
  • Firefox: Ctrl + Shift + B (Windows/Linux) یا Command + Shift + B (Mac) برای باز کردن مدیر نشانک‌ها و Ctrl + Shift + N (ویندوز/لینوکس) یا Command + Shift + N (Mac) برای ایجاد یک پوشه جدید.
  • Safari: Command + Shift + B (Mac) برای باز کردن مدیر نشانک‌ها و Command + Shift + N (Mac) برای ایجاد یک پوشه جدید.

مرحله 9: از افزونه ها استفاده کنید

اگر می‌خواهید نشانه‌گذاری خود را به سطح بعدی ببرید، می‌توانید از برنامه‌های افزودنی برای خودکار کردن فرآیند استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از برنامه افزودنی «Bookmark All Tabs» برای Chrome برای نشانک‌گذاری سریع همه برگه‌ها در یک زمان استفاده کنید.

مرحله 10: از مدیر نشانک

استفاده کنید
علاوه بر مدیر نشانک‌ها، می‌توانید از مدیر نشانک‌ها نیز برای نشانک‌گذاری همزمان همه برگه‌ها استفاده کنید. برای انجام این کار، مدیر نشانک را باز کنید، همه برگه هایی را که می خواهید نشانک کنید انتخاب کنید و سپس روی دکمه “Bookmark all” در بالای پنجره کلیک کنید.

مرحله 11: از منوی زمینه استفاده کنید

راه دیگر برای نشانک گذاری همه برگه ها استفاده از منوی زمینه است. برای انجام این کار، همه برگه‌هایی را که می‌خواهید نشانک کنید، انتخاب کنید، روی یکی از آنها کلیک راست کرده و از منوی زمینه، «Bookmark all» را انتخاب کنید.

مرحله 12: نشانک های خود را مرور کنید

در نهایت، نشانک‌های خود را مرور کنید تا مطمئن شوید همه چیز مورد نیاز را دارید. همچنین می‌توانید از مدیر نشانک‌ها برای سازماندهی نشانک‌های خود، اضافه کردن برچسب‌ها و ویرایش توضیحات نشانک‌های خود استفاده کنید.

منابع :

  1. «نشانک‌گذاری همزمان همه برگه‌ها در Chrome، Edge، Firefox و Safari» توسط Lifewire
  2. «نحوه نشانک‌گذاری همه برگه‌ها با یک کلیک» توسط How-To Geek
  3. “نشانک گذاری چندین تب در کروم، اج، فایرفاکس و سافاری” توسط Tech Junkie

این مراجع دستورالعمل‌ها و اسکرین‌شات‌های دقیقی را برای نشانک‌گذاری همه برگه‌ها در هر مرورگر، و همچنین نکات و ترفندهایی برای مدیریت نشانک‌های شما ارائه می‌دهند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...